Παρασκευή 22 Απριλίου 2011

Το μοιρολόι της Παναγίας

Σήμερα είναι Μεγάλη Παρασκευή. Το μοιρολόι της Παναγίας που παραθέτω, το τραγούδαγε η προγιαγιά μου η Πασού, από τα Θαρρούνια. Τραγουδιέται κάθε Μ. Παρασκευή τρεις φορές. Η μάνα μου το κατέγραψε και σας το παραθέτω...

Σήμερα μαύρος ουρανός
σήμερα μαύρη μέρα
σήμερα όλοι θλίβονται και τα βουνά λυπούνται
Σήμερον έβαλαν βουλή
οι άνομοι Εβραίοι
οι άνομοι και τα σκυλιά
και οι τρεις καταραμένοι
Για να σταυρώσουν το Χριστό
Τον πάντα Βασιλέα
Ο Κύριος ηθέλησε να μπει σε περιβόλι
να λάβει δείπνο μυστικό
για να τον λάβουν όλοι
Η Μάρθα κι η Μαγδαληνή
και του Λαζάρου η μάνα
και του Ιακώβου η αδερφή
κι οι τέσσερις αντάμα
πήραν το δρόμο το στρατί
στρατί το μονοπάτι
και το στρατί τους έβγαλε
μες του ληστή την πόρτα
άνοιξε πόρτα του ληστή
και πόρτα του Πιλάτου
κι η πόρτα από το φόβο της
ανοίγει μοναχή της
Κοιτα δεξιά κοιτά ζερβά
κανέναν δε γνωρίζει
κοιτάζει δεξιότερα
βλέπει τον Άγιο Γιάννη
Άγιε μου Γιάννη Πρόδρομε
και βαφτιστή του γιού μου
μην είδες τον υιόκα μου
Τον μεν διδάσκαλό σου;
Δεν έχω στόμα να σου πω
γλώσσα να σου μιλήσω
δεν έχω χέρι παλαμό
για να σου Τονε δείξω
Το βλέπεις κείνο το γυμνό
το παραπονεμένο
όπου φορεί πουκάμισο
στο αίμα βουτηγμένο
όπου φορεί στην κεφαλή
ακάνθινο στεφάνι;
Εκείνος είναι ο υιόκας σου
και μεν διδάσκαλός μου
Η Παναγιά σαν τα 'κουσε
έπεσε και λιγώθει
τρία σταμνιά της ρίξανε
τρία κανάτια μόσχο
και τρία μυροδόσταμο
για να τις έρθει ο νος της
Και σαν της ήρθε ο λογισμός
και σαν της ήρθε ο νος της
ζητεί μαζαίρι να σφαχτεί
ζητεί φωτιά να πέσει
ζητεί γκρεμό να γκρεμιστεί
για το Μονογενή της
Η Παναγιά εζήγωσε γλυκά
τον ερωτούσε
Δε μου μιλάς παιδάκι μου;
Δε μου μιλάς παιδί μου
Τι να σου πω μανούλα μου
που διάφορο δεν έχεις;
Μόνο το Μέγα Σάββατο
κοντά στο μεσονύχτι
που θα λαήσει ο πετεινος
σημάνουν οι καμπάνες
τότε και συ μανούλα μου
θα 'χεις χαρές μεγάλες.
Όποιος το ακούει σώζεται
και όποιος το λέει αγιάζει
και όποιος το καλοφραγκαστεί
παράδεισο θα λάβει
παράδεισο και λίβανο
από τον Άγιο Τάφο

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Εδώ μπορείτε να γράφετε τα σχόλιά σας.